En arbetslös själ

I fredags lämnade jag äntligen jobbet. Med en handduk i toppkvalité och orden om att det säkert finns en ny lista nästa sommar. Jag tvivlar inte alls på det. Känns skönt att vara ledig nu men jag måste erkänna att tre hela veckor känns som ganska mycket att fylla upp. Jag vill åka nu.
42661-71

Så i går kväll var det kräftskiva. Var ganska så trevligt, om inte annat en självförtroende-boost. Inte visste jag att jag var så underbar som en viss person påpekade några gånger. Fick skjuts halva vägen hem och gick resten helt ensam i mörkret. Gick smärtfritt tills jag var typ 500 m ifrån porten. Mötte någon typ med X antal Lidl kassar på styret som tyckte vi skulle sätta oss ner tillsammans någonstans. Nej tack! För att vara på den säkra sidan frågade han också om jag kanske ville träffas en annan dag istället. Men jag avböjde vänligt igen. Hamna sen framför datan tills jag stupa i sängen efter en hel del sms-konverserande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback