Bara en dag

Solen når inte upp över björken.
Så jag sitter inne.
Jag mår illa när jag vaknar men äter ändå.
Kan dricka en liter mellanmjölk.
Jag har fattat varför mitt liv är som det är.

Inser att jag skulle behöva bli kär för att bli som jag vill.
Inser också delvis varför jag aldrig blir kär.
Eller ska jag säga varför ingen blir kär i mig.

Skriver ett sms om att män är svin.
Tänker att de enda bra måste vara upptagna.
Eller kanske i Australien.

Skulle vara nyttig nu.
Hoppade över promenaden jag hade tänkt ta.
Vet att jag kommer äta godis senare.

Jag borde tvätta håret.
Jag borde vara snäll mot mina föräldrar.
Läser Veckorevyn istället.

Kommentarer
Postat av: Maria

vad bra du är på att skriva! Dagbok fast ändå dikt, och så kortfattat men ändå så mycket. Som att du plockat ut det viktigaste ur en längre text och sen satt ihop det som en dikt. Hur snyggt som helst.

2006-09-11 @ 13:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback