Tid

Så är helgen slut igen, sjukt hur snabbt vissa saker går och vissa andra så mycket saktare.

Känslomässigt dravel:
Att vissa personer har olika uppfattningar om tid gör inte det hela mycket bättre. Nu har det gått lite över fyra månader sen X åkte. Och det återstår cirka två månader innan han kommer hem. Inte alls lång tid säger X. Fuckyouochalljävlaskitdupratar har jag lust att skrika i telefonluren. Men man ska kanske inte bråka över telefonen med personer som är på andra sidan jorden. Jag är ändå så trött på det att jag knappt orkar med det längre. Det finns inget kul i att gå och vänta i sex månader på något som kanske inte blir något. Jag har glömt bort allt som var då, hur jag egentligen kände. Det känns så långt borta och jag vet inte om jag är densamma. Hans parfym, som jag har sparat, är bara en doft nu, jag associerar den knappt med honom. Men det är ändå tack vare honom jag inte kan somna om kvällarna. Jag ligger och tänker, t om hoppas, på att något hemskt kanske ska hända så att han kommer hem tidigare. (Herregud, jag tänker t om på vad jag ska ha på mig första gången vi träffas igen.) Ovisshet sux...


I morgon är det praktik och jag börjar bli riktigt nervös. Hoppas det blir bra! Och att jag klarar det, jag ska det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback